2009年4月17日 星期五

As the deer (Psalms 42:1)/ 如鹿渴慕溪水

我的外甥女三年前來亞庇為她的外婆庆生..她就和我的老爺琴搭上,而拍了張照!!...是的!!這就是我的老爺琴.....不太會彈,但卻是很爰彈..最爰彈的一首歌,就是以下的這首歌..當你獨處,靜默時,您点擊它們,用心來聴,它們一定會感動您的.忙碌或應酬的話,就別点擊了,因為不会发生任何作用!!吉打和唱的version我覺得會較好些,琴好像到最后時花招太多了些!!!你說呢??!!


As the deer






As the deer
As the deer panteth for the water
So my soul longeth after thee
You alone are my hearts desire
And I long to worship thee

Chorus
You alone are my strength my shield
To You alone may my spirit yield
You alone are my hearts desire
And I long to worship thee

You're my friend and You are my brother,
Even though you are a king.
I love you more thank any other,
So much more than anything.

I want You more than gold or silver,
Only You can satisfy.
You alone are the real joy Giver,
And the apple of my eye.

15 則留言:

  1. 好衛大的爱哦!Heart full of gratitude and praise. He borne all our sins on the old rugged cross.

    R

    回覆刪除
  2. R,

    唯有经歷過那无以倫比的愛,我想才能更深体会!!

    回覆刪除
  3. The writer of this song has gone through great pain as he lost his love one.. in great pain, he wrote this song to tell God that He is the only one the writer focus now. It is very tough to still trust God when everything fails. But God honors us when we trust Him in hard time.

    回覆刪除
  4. 謝謝 Gigi 分享我所不知的一面.唯有透徹心菲的人,才能有此靈感,寫出如此触动人心的歌曲!! 有空多來分享!! 希望妳所告訴我的偉大願望,会成功.造福人群.妳真很棒!!加油!!人真要因梦想而偉大!!想起以前我們在梳邦再也团契事奉的情境..妳我總是最早到教會去掃地的..如今,妳的成就,真替妳開心..望考試成功!!

    回覆刪除
  5. 原来这是大哥的最爱”情歌“,难怪会叫我弹还录起来。你喜欢我的VERSION吗?哈哈。。。。

    回覆刪除
  6. 那个钢琴开始还可以,后面有点很SHOWOFF,反而弄巧反拙。这首歌是很灵修式的弹奏法,太多花样就像一个清纯的女孩化上了浓妆,四不像!!不会是你弹的吧?
    你那部琴还挺不错的,我羡慕死了!!

    回覆刪除
  7. Theartsoflife,
    原来这是大哥的最爱”情歌“,难怪会叫我弹还录起来。你喜欢我的VERSION吗?哈哈。。。。
    我看你老了!!我沒叫你錄過這首呀!!不過錄的却是其他首.你的Version沒得頂,你可是在五星級大洒店,駐彈琴了一段時間.你說你是第二,沒人敢說是第一.而且收費又不貴.若有仁人,需要琴手,請找你,我絕對沒介紹錯!!順便幫你打廣告一下,既然你都己經,厚臉皮炫到這里來了!!咯咯!!

    你是第三個,問我是不是我弹的了..你說呢?他彈的是 D調,而我只喜歡舊調重彈,而且現在一顆鍵,就可以幫我升調,懶人,怎么会用F#Show off那样子呢?哈哈!!

    你的形容詞,讓我笑破肚皮!!太多花样就像一个清纯的女孩化上了浓妆,四不像!!

    你那部琴还挺不错的,我羡慕死了!!可惜它遇人不俗,沒好好珍惜它!!

    回覆刪除
  8. 哈哈,老朋友,我觉得你很会欣赏每个人的优点。其实你才是真正的卧虎敞龙人不露相,露相吓死人呀。想当年我第一次认识你的时候,是在一个歌唱比赛。你好像拿冠军啦.... 迷倒全场!!!!

    回覆刪除
  9. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  10. GiGi老朋友,
    我的优点的确實是很会欣赏每个人的优点!!哈哈!!
    卧虎敞龙人不露相,露相吓死人?這真不敢當!!班門弄斧就會啦!!迷倒全场??謝謝讚美!!那時有迷到妳嗎?哈哈!!開玩笑!!時間真是飛逝如箭..往事只能回味!!

    回覆刪除
  11. 你还记得当年你的成名曲吗?好像是重新得力,对吗?

    回覆刪除
  12. last Sunday during my worship i chose this song..very meaningful song - those who wait upon the Lord shall renew their strength...i hope one day you will sing and youtube this song for us....fantastic

    回覆刪除
  13. Huh?!! youtube it somemore??!! Laugh out Loud!! Hahaha... I don't think there is anyone who is interested to listen the song sang by me.. However, I do wish I can find this song from Youtube since it is really a good one..

    Gigi, do you agree with me that more Christianity should be uploaded to Youtube so that it can benefit to a lot of people.. I think Mr. Artsoflife is realy good in it.. hopefully, he can do something on it...

    回覆刪除