2011年1月22日 星期六

天書

大了便,我幫忙擦了屁股,
應該是我印尼之行的總結.

看到人性的醜陋,讓我無言以對.
只為了得到金錢利益,一籮籮的謊言因此產生?

會計師匆促的結賬錯誤百出,
自己的利益算錯,
后來才追討算錯的利益?!

賣價二億五千萬,卻只報賣出二億,
想私吞五千萬?

合作的公司,
遇上不對的人,
麻煩真多?

=============================================

我想,你在天上用你守護的翅膀,
讓事情終究圓滿吧?

謝謝您.

說謊話的人,
當被真光照耀時,
是否會受到良心的譴責?

我知道答案是-會的!!

錢乃身外之物..
生不帶來,死不帶去..
還好, 我已經沒有興趣争奪.
對得起良心己經夠了..

向你匯報一下,
我們投資的本錢,
虧了75%..
只剩下25%..
公司昨天己經正式停業了..
我想停業,應該是你的心愿吧?!

其實我很開心,
雖然虧了很多錢,
但我放下了一個重大包袱,

今天不停業,
明天可能虧更多??

==============================================

雖然,合作的不開心。我沒拿工錢,卻得處理你們煩人的事,
但是,我還是會衷心感謝你們過去三年的辛勞,并祝福你們.

==============================================

最后的最后,
希望你好好安息,
你在地上的事,
我會好好一個個的幫你處理..

我知道你守護的翅膀,
會繼續與我同在..

8 則留言:

  1. 小贤
    一直都有追踪你的部落,希望你一切都安好~~

    回覆刪除
  2. 有你們這群好友的同在?叫我怎不安好。對不?

    回覆刪除
  3. 這裡成了我發泄的地方。謝謝您常進來鼓勵。

    回覆刪除
  4. 三人行,還會在這留言?哈哈,笑飽我。我以為你失蹤了。

    大學時,你總是不停的豉勵我。

    工作了,你還是在那支持着我。

    謝謝。

    回覆刪除
  5. There are times for everything. Glad to hear that you have done something which may be good to you in longrun. These must have troubled you sometimes already. Get ready and take good rest , Better 2011 is front of you .... wish you best 2011.

    Btw, hope your parents are doing great. I can feel the same like you ... why other members taking things so easy and wish all things getting better by itself without involving in solving and offer physical helping hands. Mouth a lot just like NATO ( No action talk only :P).

    Again, i am always comforted by God's word, He has set best example to love all without CONDITIONs... He has given us the commandment to love our parents all we can too.... so i always think if they are happy and stays healthy ... it's my best blessings also. I am happy too cos fulfilled God's commandment. You are good boy at home always, God sees , God knows will reward you abundantly.

    Wish you all the best ..... and take good rest.

    回覆刪除
  6. 懂得放下,需要勇氣與智慧。這點,我欽佩你。

    回覆刪除