2011年1月23日 星期日

象徵

最近怎麼搞的?

半夜十二點入睡,
凌晨會自動醒來?

心理- 告訴我,去拿Iphone來看看哩!
眼睛- 告訴我,你的干眼症,會刺眼!
耳朵- 听听看,媽媽在樓下做些什麼?

然後,我會自動拿 Naturale Tear, 弄濕眼睛,
接著,會松開正充電的 IPhone, 看看寫寫。

我听到,媽媽準時凌晨五點起床,
在房間,用福洲話為她的先生,孩子孫兒女們禱告,
在桌子,打開她的聖經,靈修充實。

凌晨會自動起床,
象徵我已經老了。

什麼時候,

我的心理- 才會告訴我,別看Iphone,
我的眼睛- 才會告訴我,去研讀聖經,
我的耳朵- 會讓我聽到,人們的呼求?

4 則留言:

  1. I love to see you mom so in love with God...very good example and admire on her faith in prayers..i think we all have to learn from them.... My mom used to do her bible by copying whole bible 2 times a year and read till 3 hours daily.... they have shown the simple faith and single mind on God.. we should give thanks for the good mom!!

    haha... me too... sometimes woke up in middle of night must check Iphone too... now... i off it ..cos if charging during night in room i don't think its healthy to my body too... now learn to reserve some News from FB/blog/mails for morning... why not? start a day with many mails to read...haha......wish you luck.

    回覆刪除
  2. 這篇寫得真棒,很感人呢。

    回覆刪除
  3. “凌晨會自動起床,象徵我已經老了。”
    O(∩_∩)O哈!这应该是我的特征吧?除非我挑灯读书否则还真的是不用闹钟就可以自然醒了!

    回覆刪除
  4. 真的很惭愧,我要用整整16年半的时间才真正认识原来的小贤是那麽的感性。哇,一转眼就过了16个年头,不认老都不行!

    回覆刪除