2009年2月26日 星期四

張惠妹-哭砂

上篇文章提到东马總是落后于西馬..其中讓我忿忿不堪的莫過于..很多名人的演唱会都在西馬,而不在东馬.. 這使我錯過了觀賞好多好多名人的演唱會..即將于3月14日來臨的帽子歌后鳳飞飞和3月20日的張惠妹演唱會..我真想飞去西馬看她們精彩的演唱會..難道有一天我会移居西馬,為了我愛的演唱会? 我看這也說不定!!

1972年8月9日出生的張惠妹,當年是在五燈獎發跡,當時,阿妹一鳴驚人,不過,卻在四度五關的關鍵,唱錯歌詞,慘遭淘汰,時隔一年,她捲土重來,最後,皇天不負苦心人,她過關斬將,拿到五度五關的最高榮譽!

致命失誤,評審給分前,阿妹已經知道不妙,哭了.當我看到阿妹哭時..我那時也心碎了!!

還好她重新披掛上衛冕者的彩帶,再戰擂台,有志者事竟成.五燈獎主持人:「來看我們這邊的分數,一個燈、兩個燈、三個燈、四個燈、五個燈,恭喜,恭喜,張惠妹小姐.」張惠妹:「雖然我拿到五度五關,可是我的父親已經不在了.」

很喜歡她的這首哭砂,真棒.. 祝福她3日20日的演唱会成功!!





回顧一下, 那時的五灯獎的情景..

33 則留言:

  1. 小賢:
    阿妹演唱會的票,還等著你來買呢!3月20日一起去看吧!

    回覆刪除
  2. 对呀!一起去吧!以前对她不是很注意,但近来却被她的很多歌曲给打动。。。

    回覆刪除
  3. 還真很想飞去看呢! 恐怕无法抽身!!

    你們也都買票支持她了嗎?

    回覆刪除
  4. 这是阿妹出道10周年纪念的巡回演唱会,很值得看!
    大马是最后第二站,然后她又回到台湾小巨蛋...

    我买票了,你要的话,赶快喔! :)

    我也很喜欢哭砂,:>
    听说小贤你歌声不错,
    你来看演唱会,看之前,我们来个卡拉ok,
    唱熟些阿妹歌曲,
    还很想听你唱歌哩!哈!

    回覆刪除
  5. Just follow your heart, my friend.

    R

    回覆刪除
  6. 小贤,
    询众要求,
    你就来西马唱哭砂给我们听吧
    然后再去听阿妹唱(虽然演唱会不太可能唱这首)

    回覆刪除
  7. 哗!(你开始动摇啦?)

    回覆刪除
  8. Eason,

    这是阿妹出道10周年纪念的巡回演唱会,很值得看!
    大马是最后第二站,然后她又回到台湾小巨蛋... 哇!!你還真也是她忠實歌迷!!

    我买票了,你要的话,赶快喔! :) 如果我人在西馬, 那場演唱会肯定少不了我!!

    我也很喜欢哭砂,:> 我超愛聽.. 很多回味..

    我们来个卡拉ok? 好啊.. 我喜歡卡拉ok.. 但我只唱儿歌, 怕你受不了!! 咯咯!!


    Dear R,

    It really took awhile for me to think who you are. Welcome here.. Yes, I will Just follow my heart indeed.. When We Cease to Dream, We Cease to live... Right? But most Probably, my heart will tell me to be more responsible for work.. :(

    Joshua,

    有機会一定唱給你們聽.. 我肯定她一定不会在她演唱会唱哭砂..

    胡坦,

    稀客.. 歡迎來訪.. 最近剛从老家鄉回來.. 很忙, 心灵疲憊.. 都在头痛中渡過.. 但回來后, 應會好些..

    回覆刪除
  9. 留言留得稀的那个稀吧。
    你是指“身心疲惫”吧,你在头痛叻。
    好好照顾自己。KK离这里,是隔了海的远。

    回覆刪除
  10. Hi,
    How did you guess its me?
    If ever Amei release a "LIVE" concert CD ,I will buy you the CD, ok? If not, I'll personally sing for you instead. Hahahaha......

    R

    回覆刪除
  11. 坦,

    雙稀客..呵!
    你是指“身心疲惫”吧,你在头痛叻? 果然是头痛的痕迹..這样都給你識破..英明的你,看破綻功還真一流!!十八般武藝,你應該样样精通!! 還有哪些我不懂? 有待发掘!!

    R,

    How did you guess its me? You thought I am stupid ah? Ha Ha.. "Live" Concert CD? No need la, listen to your precious voice is much more better instead.. Hee Hee..

    回覆刪除
  12. 有-天我-定会唱給你听的!!hahaha..

    R

    回覆刪除
  13. 阿妹的歌曲陪我走過無數的喜怒哀楽......
    砂拉越詩巫是很少有類似的演唱會的.不過我倒是很喜歡K她的歌如 '聽海 ' '我要快樂' 等.不過還是想念你得'冬戀'.有機會會巫時聯絡我,會請你吃韓國bbq然後再請你去百乐門K歌,你還可以唱小盛版的'哭砂'哦!想不想聽我唱阿妹的歌呢?期待你哦!

    回覆刪除
  14. 哈哈..

    我試了很多次上您的博..都无法上到..

    我离開詩巫后,我們就失去联系!!

    請問,妳后來有摘下三邦歌后的头銜嗎?

    我記得我曾在誰的博說過..我還只能停留在唱儿歌的階段..不過真很想聽妳的歌声了!! 妳是我心中永遠的歌后..

    回覆刪除
  15. 謝謝抬舉了!我是曾經有摘"SAMPAN"歌后啦!那市再我街昏千的一個月,不過都是歷史了!如今的我偶爾會去K歌過因一下啦!我剛才要電郵給你但是雅虎稱沒有你的郵址.....

    回覆刪除
  16. 就在今天.....快點....阿妹的演唱會就在今天!你有遠赴西馬支持嗎?

    回覆刪除
  17. 去不到吔!! 聽到My FM報告,全場爆滿!! 那時,還真上网查机票.太昂貴了..經济不景,還是朿緊口袋先,較為上策!!縱然想去!!哈哈..

    回覆刪除
  18. 恩.....節檢是美徳!:)有機會回故鄉時,如果不嫌棄可以找我為你唱"哭砂"或是阿妹其他的歌曲........哈哈哈哈哈哈哈你看我是不是臉皮夠厚的呢?哈哈哈哈哈哈哈

    回覆刪除
  19. 今天My FM,大播特播關于那天阿妹演唱会的情境..三度落泪..全場樂翻天...哇!好可惜沒去到..回故鄉肯定会找妳表演啦..妳是小阿妹..

    回覆刪除
  20. 阿妹的舞台表演非常有看頭,真歌場面肯定很high......很愛唱她的歌因為很有feel,無論是抒情或火辣搖滾的.....至於"小阿妹"真的不敢當!但是我真的享受唱歌.....儘量投入,娛人娛己.....也或許符合我的意境吧!"回故鄉肯定会找妳表演啦".....非常期待唷!很想近距離看你.....哈哈哈哈在你面前只有獻醜......她是你的偶像也.

    回覆刪除
  21. 她啊!真棒到我无話可說..說話技巧更是一流..也很喜歡聽她說話,很真,沒有林志玲的teh声,口齒伶俐,沒許純美的那般声音.哈哈.回去的話,讓妳近距離的看个够吧!!咯咯!!是啊,她是我童年的偶像,不知歲月是否奪走了它..哈哈..

    回覆刪除
  22. I confessed that i am certainly not good in music comparable to yours ..but, i must admitted that i really enjoyed myself when i played this song again and again in this blog.

    Lots of memories kept on flashing..This is the only song that i been Karaoke-ing in public..not because i can sing it well instead quite poor performance i considered.. but i just sing b'cos i love this song.the tune , just nice..

    By the way... do you think you can find a song call " zheng Ai Yi Shen "( means true love for life . ) by Zhang Yu ?? that's another song that i really love and hope that true love never fails..!I admire the wordings in song very much.

    Vinz, one thing i must praise you here is that .. you really did very well in your blog..you wrote very well n fluent chinese indeed and expressed yourself well too.

    It took me 2 days to read some of your blogs ..and still can't finish it all..I also glad that you have shown your great faith thro many incidents and sharings here.it's comfort , it's encouragements.

    You became my hero after reading your blogs..i am just ashamed that i have not polished well in all this " wording game " . Once i thought i can write well in mandarin but now i almost LOST it ..Thanks Vinz!!Haha.. I have to restart in getting to know you again as i think you have changed much over the years.


    I truly hope that you will Stay Hungry to God's words and stick closely in the path that He has planned for you .

    Are you joining any ministry in Church ? Do it as often as you can as God has given us the Great Mission in this world and expected us to love His kingdom as well.Love one another because He first love us.

    May you continue to grow stronger in Spiritual life and touching the others thro all ways .. like blogging , ministry and mission.

    Am i sharing too much? did i share Cambodia mission before? still got tons of stories to tell actually..it's your fault by making me to re-think a lot of things..Ok . I promise i stop here and won't disturb your blog after this haha..

    God Bless.

    回覆刪除
  23. 小賢: 請問你找到適當的歌曲來讚頌母愛了嗎?

    HI, CANDACE NICE TO MEET YOU.....

    回覆刪除
  24. Candace,

    妳讓我重翻舊作,又再重聽過無數次的哭砂..

    它讓妳回憶無數次的傷痛和甜蜜..
    它何嘗不是讓很多人有很回憶..

    不過妳那天捎來的短訊,讓我覺得十年如一日,
    人逢喜事精神爽..深信,3/5/2009更是妳人生回憶錄里,重要的一頁!!

    妳要找的可是張宇的真愛一生? 試過在Youtube找不著呀!!

    謝謝妳花2天時間,來讀我的博..感激!!希望會繼續!!

    "I truly hope that you will Stay Hungry to God's words and stick closely in the path that He has planned for you . "
    從小在教會長大,我深知飢渴慕義的人有福了.因為他們必得飽足.謝謝提醒!!

    登山寶訓
    新約聖經馬太福音第五至七章

    登山訓眾論福
    耶穌看見這許多的人、就上了山、既已坐下、門徒到他跟前來。他就開口教訓他們說、虛心的人有福了.因為天國是他們的。哀慟的人有福了.因為他們必得安慰。溫柔的人有福了.因為他們必承受地土。飢渴慕義的人有福了.因為他們必得飽足。憐恤人的人有福了.因為他們必蒙憐恤。清心的人有福了.因為他們必得見 神。使人和睦的人有福了.因為他們必稱為 神的兒子。為義受逼迫的人有福了.因為天國是他們的。人若因我辱罵你們、逼迫你們、捏造各樣壞話毀謗你們、你們就有福了。應當歡喜快樂.因為你們在天上的賞賜是大的.在你們以前的先知、人也是這樣逼迫他們。

    did i share Cambodia mission before? 妳向我提過..這里歡迎妳再次提供分享給大家..

    I promise i stop here and won't disturb your blog after this haha..可別曇花一現!!歡迎隨時觀臨賜教!!

    回覆刪除
  25. 美美,

    要的都找不著..可能還是傳統的好..

    回覆刪除
  26. 你最想聽到那一首歌呢?

    回覆刪除
  27. Hi, Hope life treat you well lately...

    Will visit your blog as many times as possible..how can i miss all the nice blogs??...

    Decided to drop my VERY personal testimomy in MEE MEE 's blog after reading her stories. I hope all them cheers up ...God is Good , All the times!!

    Hope you in Great health and Great Joy always.

    回覆刪除
  28. Go ahead.. Mee Mee will be very happy to receive your commend to her blog... When you drop your VERY personal testimony to MEE MEE's blog, do keep me informed.. I don't want to miss it.. Cheers.. All the while, I just want everybody in great health, great joy always.. Not only myself..
    Candace... I want to see your blog soon.. English ones is also okay since you told me you can't type in Chinese.. I am truly sure that after a while.. u sure can type in Chinese too since the force is the there...

    回覆刪除
  29. HAHA... no confidence to create a blog at all.. may be someone can share me their blog and let me just contribute and write a bit as part time haha..

    I already dropped testimony in Mee mee's blog in April title : mee mee ..about herself one where she shared difficultites of herself .. can't remember the name.

    I shared a true testimony on myself and very LONG one ..i think i really need to cheer them all up ..as we celebrate Mother's day !!!
    may be regretted after published cos quite personal last night..but i think its over no harm to help others in christ.

    Pls drop by there to view..i guess i didn't tell you before also..

    Keep in touch.

    回覆刪除
  30. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  31. Candace...

    看到了!!

    感人!!

    家家有本難念的經..讓過去的過去吧!!

    如今,看到妳的喜樂和歡喜..由衷感恩..

    妳說的對,有誰的生命,能如此完美如雪呢?我覺得你的分享是好的..前車之鑒,成為后人惊惕,何樂而不為呢?

    美美沒有回應?我猜她應該沒看到..因為她是有客,必敬之人..

    回覆刪除
  32. 有反應嘍!
    DEAR CANDACE:
    WELCOME TO MY BLOG for your part time .
    Thanks for your great sharing!
    Its god gathered us in this blog!
    i really appreciate that what you share!
    Dnt b regret just share what you want to share with me.

    thanks a lot!

    小賢:謝謝你讓我認識她!

    回覆刪除