2009年3月24日 星期二

Swallows... True Love!!

Here his mate is injured and the condition is fatal. She was hit by a car as she swooped low across the road.


Here he brought her food and attended to her with love and compassion.


He brought her food again but was shocked to find her dead. He tried to move her....a rarely-seen effort for swallows!


Aware that his mate is dead and will never come back to him again, he cries with adoring love.


He stood beside her, saddened of her death.


Finally aware that she would never return to him, he stood beside her body with sadness and sorrow.


Millions of people cried after viewing these pictures in America and Europe and even in India . It is said that the photographer sold these pictures for a nominal fee to the most- famous newspaper in France . Copies of that newspaper were sold out on the day these pictures were published.

And people think animals don't have a brain or feelings

8 則留言:

  1. 動物的感受很單純,人的感受很複雜。未曾太遲,我們回到單純的愛。

    回覆刪除
  2. We people have been arrogantly thought we are the only one have feelings, but animal are created flesh and blood too, they too understood pain and sorrow.
    Looking forward for more great post like this!!
    Continue to write man, your count reaches 1000+, cool!

    回覆刪除
  3. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  4. 阿偉, artsolife,
    昨晚友人問了我一題值得思考的問題,你宁願是那只母鸟或那只雄鸟??...這的确難倒了我!!..前几天看到一則很辛酸的新聞..太太头痛入院,医生沒叫檢查 CT-Scan,只拿給她2天病假..結果离世..那天看到新聞時,丈夫說我現在剩下的只是我的軀体而己;他們很恩愛,結婚后,每天親吻后才入睡,之前做的約定,60歲時一起經菅食館的美梦己破碎,沒法進行了! 看后,只能感嘆,有些的人生坎坷,悲哀..有些东西由不得我們選擇..
    阿偉, artsolife, mee mee 或其他朋友,你們會如何選擇呢?宁願是那只母鸟或那只雄鸟??別太過認真,只是一个思考..我想并不是每个人的生命是如此灰的.. 笑笑!!

    回覆刪除
  5. 如果我是母鸟,我当然很高兴可以早点离开这世界,但也不希望雄鸟这么伤心。
    如果是雄鸟,我只能想她已经去到更好的地方去,永远快乐。
    人生的复杂难题,有时候就是这么灰。。。惜福,多多关心身边的人,凡是都往好的一面看,你会觉得其实并不太坏。
    "Look at the bright side",是一句老朋友留给我的话,谨记至今。

    回覆刪除
  6. Theartsoflife,

    你的几句話,好像都是我要說的話..咯咯..謝謝呀!!

    eL,

    我的天啊????

    回覆刪除
  7. 曾經一對恩愛的夫妻,在一次盪著秋千欣賞黃昏時....
    突然丈夫對妻子說:"老婆,如果老年了我還要與你一起坐在秋千上一起回顧往事..."
    妻子聽了思索說:"如果我們老病了,我希望你能先離開我因為我可以在床邊服侍你"
    但是丈夫卻說:"如果我走了,留下來的你就沒有人保護了,還是你先離開我吧!"
    ***********************************************
    過了若干年后,丈夫竟然和妻子最好的朋友生了一個兒子並另組家庭......
    此時的他們心中會希望誰先離開這個世界呢?
    ************************************************
    人活在這世界上只有上帝知道未來的路,人是沒有預知能力的!
    只要曾經擁有就是幸福!感恩惜福就不會再去哀悼那失去的!
    唯有珍惜擁有的:覺悟失去的!繼續前進那麼就不會計較曾經失去的了!
    ************************************************
    人,能夠做到嗎?
    ************************************************
    雄鳥也好,雌鳥也好只要曾經一起走過的就是最美好的!事實就是事實,改變不了的就接受,惋惜徒勞傷悲!留下來的惜福前進,現行離開的感恩解脫!
    ************************************************
    過一個讓自己好過的生活就是最幸福的!
    費思量添憂愁也!

    回覆刪除